Створення безпечного учнівського середовища вільного від насильства
Керівник напрямку Козинець Оксана Володимирівна
Вже декілька років ми працюємо над розповсюдженням в Кіровоградської області методики конструктивного вирішення конфліктів в учнівському середовищі «Програми посередництва-Медіаціі». Задля зниження рівня насильства та агресії в молодіжному середовищі ми ведемо постійну планомірну роботу по створенню механізмів поширення нової освітньо — виховної технології розв’язання шкільних конфліктів. Ми знаходимось в постійному контакті з вчительською громадою міста, з підлітками та їх батьками.
Програма посередництва є ефективним способом вирішення суперечок в шкільній обстановці, її високо оцінили вчителі, учні та їх батьки.
Створення служб медіації однолітків дозволило школам які створили у себе ШСРК зробити суттєві зміни в шкільній атмосфері, загальній дисципліні й навіть у ставленні учнів до занять. За даними опитування, у навчальних закладах, де діють програми шкільної медіації, спостерігається зниження рівня конфліктності (зареєстрованих бійок) на 80% і на 75% – зменшення кількості прогулів.
Саме тому в 2012 році на базі ГО «Флора» було створено ресурсний центр сучасних практик та методик роботи з дітьми по подоланню насильства, агресії серед молоді.
Завданням діяльності якого є :
Широке розповсюдження Програми посередництва задля зниження рівня агресії та насильства в учнівському середовищі.
Проведення освітніх заходів задля розповсюдження інноваційних методик роботи з дітьми та молоддю.
Створення служб медіації однолітків дозволило школам які створили у себе ШСРК зробити суттєві зміни в шкільній атмосфері, загальній дисципліні й навіть у ставленні учнів до занять. За даними опитування , у навчальних закладах, де діють програми шкільної медіації, спостерігається зниження рівня конфліктності (зареєстрованих бійок)на 80% і на 75% – зменшення кількості прогулів. Те, що ми могли спостерігати в наших Шкільних центрах з розв’язання конфліктів – це ріст упевненості в собі й величезний ентузіазм у реалізації місії центру – вирішенні конфліктів серед однолітків шляхом співробітництва, а не суперництва. Відомі ситуації, коли учні використовували методи посередництва і за межами класу. За допомогою таких навичок учні вирішують конфлікти удома зі своїми братами та сестрами із ровесниками на вулиці.
Процес вирішення проблеми і самих занять стали корисні як для посередників, так і для учасників суперечок. Учні, виконуючи роль посередників, навчалися навичкам політичної діяльності, що вони можуть використовувати і за межами школи. Посередники вчилися уважно слухати, підсумовувати й обмірковувати отриману інформацію. Надалі вони опановують навичками вирішення проблем, управління, листа, організації важливих обговорень між сторонами, що сперечаються. Оскільки посередники намагалися вирішити конфлікт і запобігти його повторення, учні також вчилися планувати майбутнє. Вони довідались про права й обов’язки, про наслідки і вибір.
Учасники суперечки також отримали багато чого з таких уроків. Насамперед, можливо, вперше у своєму житті вони навчились мирним шляхом вирішувати конфлікти. Довідались, що рішення може бути знайдено, не вдаючись до насильства. Вони також навчились співчувати іншим.