Створення безпечного учнівського середовища вільного від насильства

Керівник напрямку  Козинець Оксана Володимирівна

DSC01100

Вже декілька років ми працюємо над розповсюдженням в Кіровоградської області методики конструктивного вирішення конфліктів в учнівському середовищі «Програми посередництва-Медіаціі».  Задля зниження  рівня  насильства та агресії в молодіжному середовищі    ми  ведемо постійну планомірну   роботу по  створенню механізмів поширення нової освітньо — виховної технології   розв’язання  шкільних конфліктів. Ми  знаходимось  в постійному контакті  з вчительською  громадою міста, з підлітками та їх батьками.

Програма посередництва є ефективним способом вирішення суперечок в шкільній обстановці, її  високо оцінили  вчителі, учні та їх батьки.

Створення служб медіації однолітків дозволило  школам які створили у себе ШСРК  зробити суттєві зміни в шкільній атмосфері, загальній дисципліні й навіть у ставленні учнів до занять. За даними  опитування, у навчальних закладах, де діють програми шкільної медіації, спостерігається зниження рівня конфліктності (зареєстрованих бійок) на 80% і на 75% – зменшення кількості прогулів.

DSC01075

Саме тому в 2012 році на базі ГО «Флора» було створено ресурсний центр сучасних практик та методик роботи з дітьми  по подоланню насильства, агресії  серед молоді.

Завданням діяльності  якого є :

Широке розповсюдження Програми посередництва задля зниження рівня агресії та насильства в учнівському середовищі.

Проведення освітніх заходів задля розповсюдження інноваційних методик роботи з дітьми та молоддю.

Створення служб медіації однолітків дозволило  школам які створили у себе ШСРК  зробити суттєві зміни в шкільній атмосфері, загальній дисципліні й навіть у ставленні учнів до занять. За даними  опитування , у навчальних закладах, де діють програми шкільної медіації, спостерігається зниження рівня конфліктності (зареєстрованих бійок)на 80% і на 75% – зменшення кількості прогулів. Те, що ми  могли спостерігати в наших  Шкільних  центрах  з розв’язання конфліктів  – це ріст упевненості в собі й величезний ентузіазм у реалізації місії центру – вирішенні конфліктів серед однолітків  шляхом співробітництва, а не суперництва. Відомі ситуації, коли учні використовували методи посередництва і за межами класу. За допомогою таких навичок учні вирішують конфлікти удома зі своїми братами та сестрами із ровесниками на вулиці.

Процес вирішення проблеми і самих занять  стали корисні як для посередників, так і для учасників суперечок. Учні, виконуючи роль посередників, навчалися навичкам політичної діяльності, що вони можуть використовувати і за межами школи. Посередники вчилися уважно слухати, підсумовувати й обмірковувати отриману інформацію. Надалі вони опановують навичками вирішення проблем, управління, листа, організації важливих обговорень між сторонами, що сперечаються. Оскільки посередники намагалися вирішити конфлікт і запобігти його повторення, учні також вчилися планувати майбутнє. Вони довідались про права й обов’язки, про наслідки і вибір.

Учасники суперечки також отримали  багато чого з таких уроків. Насамперед, можливо, вперше у своєму житті вони навчились  мирним шляхом вирішувати конфлікти. Довідались, що рішення може бути знайдено, не вдаючись до насильства. Вони також навчились співчувати іншим.

Share Button
Contact Form Powered By : XYZScripts.com